Tandimplantaten

Tandimplantaten

Een tandimplantaat is een soort schroefje, gemaakt van titanium, dat het lichaam gemakkelijk accepteert. Het is een veilige en permanente vervanging van de tandwortel en wordt in de kaak aangebracht. Op het tandimplantaat wordt een kunstelement (bijvoorbeeld een kroon, een brug of een kunstgebit) geplaatst. In enkele maanden vormt zich nieuw botweefsel en tandvlees om het schroefje en is het tandimplantaat net zo stevig verankerd als een natuurlijke tandwortel.

De voordelen van tandimplantaten

  • Functionele én blijvende oplossing.
  • Tanden en kiezen op implantaten zijn niet van echt te onderscheiden.
  • Een tandimplantaat met een kroon, brug of kunstgebit voelt aan als uw eigen tanden.
  • Kunnen tientallen jaren mee gaan, wanneer u deze goed onderhoud.
Praktijk sfeerbeeld

Wanneer zijn tandimplantaten een goede oplossing?

  • Bij vervanging van een enkele tand: kroon op implantaat.
  • Bij vervanging van meerdere tanden: brug op implantaat of uitneembare frameprothese op implantaat.
  • Bij vervanging van alle tanden: een vaste prothese of een uitneembare prothese (klikgebit).
    • Voorwaarden voor het plaatsen van tandimplantaten

      Tandimplantaten kunnen in principe vanaf 18 jaar (wanneer het kaakbot is uitgegroeid) geplaatst worden. Daarnaast dient er dient voldoende kaakbot aanwezig te zijn.

Praktijk sfeerbeeld

Afspraak maken?

Wilt u een afspraak maken of patiënt worden bij Tandartspraktijk De Oude Vest? Geef aan of u een nieuwe of bestaande patiënt bent:

Spoeddienst

Bij acute pijn of bloedingen tijdens de openingstijden van onze praktijk belt u gewoon het praktijknummer. Buiten onze reguliere openingstijden, op feestdagen en in het weekend kunt u voor alle pijnklachten en/of spoedgevallen welke niet kunnen wachten tot de volgende werkdag contact opnemen met onze spoeddienst via telefoonnummer 0900 - 15 15.

Praktijkinformatie

Openingstijden

Gesloten
maandag08:00 - 12:00 | 13:00 - 17:00
dinsdag08:00 - 12:00 | 13:00 - 17:00
woensdag08:00 - 12:00 | 13:00 - 17:00
donderdag08:00 - 12:00 | 13:00 - 17:00
vrijdag08:00 - 12:00 | 13:00 - 17:00
zaterdagGesloten
zondagGesloten

* Tijdens feestdagen kunnen tijden afwijken.

De route naar onze praktijk

Veersesingel 45
Middelburg 4332TA
Route

Patiëntervaringen

2469 reviews · ⭐ 8.5 gemiddeld

een dikke 10+

Goede uitleg. Stelt de persoon gerust Goed overleg en heel deskundig. Met vriendelijke groet.

Heel goed geholpen met mijn kroon

Al jaren een slechte kies, geadviseerd om hier een kroon voor in de plaats te zetten. Ik vond het best spannend, maar tandarts Onur stelt je gerust. Zegt dingen als "het moeilijkste deel zit erop en het is nu bijna klaar" Hij heeft het beste met je voor en geeft eerlijk en professioneel advies. Mijn kies(kroon) voelt oersterk. Blij om alles weer te kunnen.

Goede en professionele aanpak.

Goede en professionele aanpak.

Goed geholpen door tandarts R. Fricke

Zeer tevreden over de behandeling door tandarts Ralph Fricke. Vriendelijk, duidelijk en professioneel. Ik had al langere tijd pijn in mijn kaak. Eerst werd ik doorverwezen naar de kaakchirurg en daarna naar de KNO-arts. Helaas konden ij geen geen oorzaak vinden en de pijn bleef aanhouden. Teleurgesteld ben ik teruggegaan naar de tandarts. Gelukkig kwam ik bij Ralph terecht. Hij zei meteen dat ik mijn plaatje weer moest dragen. Ik had het niet in, en volgens hem was dat de oorzaak van mijn klachten. Hij had helemaal gelijk. Zodra ik mijn plaatje weer droeg, was de pijn vrijwel direct verdwenen. Ik ben heel blij met zijn deskundigheid en ben hem erg dankbaar.

Prima geholpen

Aardige assistente en tandarts

Uitstekend en snel en vriendelijk

De controle van mijn gebit verliep snel en degelijk, door een vriendelijke behandelaar

Receptie is top

Monhygieniste geweest, blij dat ik geholpen ben. Maar op klantvriendelijkheid scoort ze geen 10. Ik voelde me niet op mijn gemak. Tandarts Miriam is altijd prima.

Geweldig tegen angst voor de tandarts

Team de Oude Vest heeft mij van mijn angst voor de tandarts afgeholpen. Dus ik ga nu weer zelfstamdig naar de tandarts. Heel erg bedankt voor alles! Groet, Francis Dudok van Heel

Netjes optijd met afspraak

Tandarts Ralf is een fijne deskundige arts die naar je luistert en handeld als hetmogelijk is

Goed

Was goed. Mijn naam is Johanna- Etty-Carla van Waarde. Het is voor mijn heel verwarrend als ze bij de balie en tandarts anders namen noemen.

Prima

Goed gesprek, vlotte behandeling.

Prima

Aktijd mooi op tijd aan de beurt

prima.

Goed en vertrouwd

Prima behandeling.

De mondhygiëniste heeft mij prima geholpen!

alleen maar positief

vriendelijk, correct en deskundig

Goed

Maar ik had na gedacht over de behandeling maar ik wil niet zoveel tanden uitrekken doordat ik heb suikerziekte.mijn vraag is er geen andere oplossing.ik hoor graag van jullie

Zeer kundige tandarts

Tandarts Miriam, zeer kundig en professioneel

Kundige tandart

Legt alles goed en rustig uit.

Positieve ervaring

Onur is rustig, vertelt wat hij doet en is goed is zijn vak

Heel erg goed

Heel erg goed en prettig , deskundig, aardig

Perfecte behandeling

Aardig en rustig personeel die heel beheers en deskundig een gaatje hebben gedicht. Nadien geen pijn, oneffenheden of ongemakken. Tandarts en assistent hebben tijdens behandeling gezorgd voor optimaal comfort. Fijne tandarts!

prima

fijn dat het consult gecombineerd kan worden, mondhygiëniste en tandarts!

Prima

Altijd een vriendelijke en goede behandeling.