Aften

Sommige mensen worden regelmatig geplaagd door pijnlijke zweertjes in de mond. Deze zweertjes worden aften genoemd en komen zowel bij jongeren als bij volwassenen voor. 

Wat zijn aften?

Aften zijn blaasjes of zweertjes in de mond met een doorsnede van drie tot vier millimeter. Het zijn grijswitte of dikke gele plekjes met een rode ontstoken rand. Aften verschijnen aan de binnenkant van de lippen, wangen of onder de tong. Ze bezorgen een stekende pijn tijdens het eten van zuur of heet voedsel. Sommige mensen voelen een afte van te voren aankomen. Ze herkennen het pijnlijke gevoel wat erbij hoort. Soms ziet ook het mondslijmvlies rood.

Praktijk sfeerbeeld

Mogelijke oorzaken aften

De exacte oorzaak van het ontstaan van aften is niet helemaal duidelijk. Het is wel bekend dat aften geen blijvende gezondheidsschade aanrichten. Ook zijn er een aantal mogelijke oorzaken aan te wijzen:

  • Per ongeluk op de wang bijten tijdens het kauwen
  • Hard poetsen
  • Een niet goed passend gebit of scherpe tanden die tegen de wang aankomen
  • Slechte mondhygiëne
  • Een besmetting met een virus of bacterie
  • Aandoeningen waardoor de mond gevoeliger wordt voor infecties
  • Reactie op bepaalde medicijnen 

Praktijk sfeerbeeld

Afspraak maken?

Wilt u een afspraak maken of patiënt worden bij Tandartspraktijk De Oude Vest? Geef aan of u een nieuwe of bestaande patiënt bent:

Spoeddienst

Bij acute pijn of bloedingen tijdens de openingstijden van onze praktijk belt u gewoon het praktijknummer. Buiten onze reguliere openingstijden, op feestdagen en in het weekend kunt u voor alle pijnklachten en/of spoedgevallen welke niet kunnen wachten tot de volgende werkdag contact opnemen met onze spoeddienst via telefoonnummer 0900 - 15 15.

Praktijkinformatie

Openingstijden

Gesloten
maandag08:00 - 12:00 | 13:00 - 17:00
dinsdag08:00 - 12:00 | 13:00 - 17:00
woensdag08:00 - 12:00 | 13:00 - 17:00
donderdag08:00 - 12:00 | 13:00 - 17:00
vrijdag08:00 - 12:00 | 13:00 - 17:00
zaterdagGesloten
zondagGesloten

* Tijdens feestdagen kunnen tijden afwijken.

De route naar onze praktijk

Veersesingel 45
Middelburg 4332TA
Route

Patiëntervaringen

2444 reviews · ⭐ 8.5 gemiddeld

prima behandeling

De oude veste heeft een hele goede sevicevelening in alles

Heel erg vriendelijk

Zeer vriendelijk,werd meteen op mn gemak gesteld!

Goed

Top gedaan ,zeer bekwaam de tandarts.

Uitstekend

Geen wachttijd, op tijd goed geholpen

Goed, profesioneel

Normaal is het niet leuk om naar de tandarts tegaan, maar hier word dat spelenderwijs opgelost, dat je er plezier in hebt

Snelle reparatie prothese. Perfect

Direct geholpen. Zowel telefonisch als praktisch.

Professioneel en vakkundig

Ik had problemen met een afgebroken kies en werd door de medewerkster aan de telefoon snel ingepland voor een afspraak op de volgende dag. Tandarts Miriam en haar assistente hebben mij goed geholpen. Zij hielden er goed rekening mee dat ik de behandeling nogal spannend vond. Ik kreeg nog een goed advies over hoe je op de beste manier kunt flossen.

Vriendelijk

De assistente was erg vriendelijk, op 1 moment na toen ik per ongeluk de fluoridevloeistof had weggespoeld en ik geen nieuw kreeg. Ze zei "ik had het nog gezegd', maar ik had dat niet gehoord.

Was een goede behandeling

Is goed behandeld en luistert naar de wens van de behanselaar

Prima opvolgster van Lex

Keurig geholpen door Suzan!

Goed

Ben tevreden

Prima!

Vakkundig en prettig in de omgang

Tandarts

Prettige ontvangst, ook door de tandarts en zijn assistants! Zorgvuldige controle van het gebit van mijn man en mij!

Zeer tevreden

Persoonlijke aandacht De naam van de mondhygiënist weet ik niet

Prettige controle

De praktijk is een mooie omgeving en goede parkeergelegenheid. Het personeel is erg vriendelijk. Er hangt een soort rust die ik al erg prettig ervaar

Super geholpen

Het gebit van m'n moeder was kapot en is in 1 dag tijd gerepareerd en terug. Geweldig!!

Goed

Korte wachttijd, vriendelijke tandarts en duidelijke uitleg.

Ik ben heel tevreden

Ik zal mensen aanraden om bij jullie als klant aan te melden

Super

De staf is zeer vriendelijk en ik voelde me gelijk op mijn gemak,de uitleg van alles is zeer prettig en er worden niet allemaal woorden gezegd die ik niet zou snappen,ik zal aan iedereen jullie aan bevelen

Goed geholpen

in behandeling voor Implantaten

Correcte behandeling

Goede ervaring en correcte behandeling.

Vlotte behandeling, goede uitleg en duidelijke afspraken!

Goede zorg van de diverse tandartsen. Vriendelijk en duidelijke uitleg over de behandeling!

Goede voorlichting.

Ik ben prima geïnformeerd over de behandeling door mevr. Van Gils. Wat er komen gaat, en wat te verwachten.