Implantologie

Implantologie

Implantologie is niet meer weg te denken uit de hedendaagse tandheelkunde en heeft al veel mensen aan een stralende lach geholpen! 

Implantologie is het onderdeel van de tandheelkunde dat zich bezighoudt met het plaatsen van tandheelkundige implantaten ter vervanging van de eigen tanden en/of kiezen. Lees op deze pagina meer over de voordelen van tandimplantaten.

Professor Per-Ingvar Brånemark uit Zweden ontdekte in de 60-er jaren dat kleine titanium staafjes moeilijk uit bot te verwijderen zijn. Aan de hand van zijn ontdekking ging hij deze lichaamsvriendelijke titanium staafjes gebruiken als verankering voor gebitsprotheses en later ook voor enkele tanden en kiezen. Deze techniek is in de jaren daarna steeds verder ontwikkeld en tegenwoordig is implantologie een onmisbaar onderdeel van de tandheelkunde en heeft het veel mensen geholpen zich weer zeker te voelen.

Lees hier meer over hoe een implantologie behandeling er uit ziet.

Praktijk sfeerbeeld

Wanneer is implantologie een goede oplossing?

  • Bij vervanging van een enkele tand of kies. Er kan dan een kroon op het implantaat geplaatst worden. Lees hier over kronen op implantaten.
  • Bij vervanging van meerdere tanden en/of kiezen. Er wordt dan meestal een brug gemaakt, maar het implantaat kan ook dienen als ondersteuning van een uitneembare constructie zoals een frameprothese.
  • Bij vervanging van alle tanden in een kaak. De opbouw kan dan bestaan uit een vaste brug of een uitneembare prothese (klikgebit) die verankerd wordt op de implantaten door middel van bijvoorbeeld drukknoppen of een staaf-constructie.
Praktijk sfeerbeeld

Afspraak maken?

Wilt u een afspraak maken of patiënt worden bij Tandartspraktijk De Oude Vest? Geef aan of u een nieuwe of bestaande patiënt bent:

Praktijkinformatie

Openingstijden

Gesloten
maandag08:00 - 12:00 | 13:00 - 17:00
dinsdag08:00 - 12:00 | 13:00 - 17:00
woensdag08:00 - 12:00 | 13:00 - 17:00
donderdag08:00 - 12:00 | 13:00 - 17:00
vrijdag08:00 - 12:00 | 13:00 - 17:00
zaterdagGesloten
zondagGesloten

* Tijdens feestdagen kunnen tijden afwijken.

De route naar onze praktijk

Veersesingel 45
Middelburg 4332TA
Route

Patiëntervaringen

2469 reviews · ⭐ 8.5 gemiddeld

een dikke 10+

Goede uitleg. Stelt de persoon gerust Goed overleg en heel deskundig. Met vriendelijke groet.

Heel goed geholpen met mijn kroon

Al jaren een slechte kies, geadviseerd om hier een kroon voor in de plaats te zetten. Ik vond het best spannend, maar tandarts Onur stelt je gerust. Zegt dingen als "het moeilijkste deel zit erop en het is nu bijna klaar" Hij heeft het beste met je voor en geeft eerlijk en professioneel advies. Mijn kies(kroon) voelt oersterk. Blij om alles weer te kunnen.

Goede en professionele aanpak.

Goede en professionele aanpak.

Goed geholpen door tandarts R. Fricke

Zeer tevreden over de behandeling door tandarts Ralph Fricke. Vriendelijk, duidelijk en professioneel. Ik had al langere tijd pijn in mijn kaak. Eerst werd ik doorverwezen naar de kaakchirurg en daarna naar de KNO-arts. Helaas konden ij geen geen oorzaak vinden en de pijn bleef aanhouden. Teleurgesteld ben ik teruggegaan naar de tandarts. Gelukkig kwam ik bij Ralph terecht. Hij zei meteen dat ik mijn plaatje weer moest dragen. Ik had het niet in, en volgens hem was dat de oorzaak van mijn klachten. Hij had helemaal gelijk. Zodra ik mijn plaatje weer droeg, was de pijn vrijwel direct verdwenen. Ik ben heel blij met zijn deskundigheid en ben hem erg dankbaar.

Prima geholpen

Aardige assistente en tandarts

Uitstekend en snel en vriendelijk

De controle van mijn gebit verliep snel en degelijk, door een vriendelijke behandelaar

Receptie is top

Monhygieniste geweest, blij dat ik geholpen ben. Maar op klantvriendelijkheid scoort ze geen 10. Ik voelde me niet op mijn gemak. Tandarts Miriam is altijd prima.

Geweldig tegen angst voor de tandarts

Team de Oude Vest heeft mij van mijn angst voor de tandarts afgeholpen. Dus ik ga nu weer zelfstamdig naar de tandarts. Heel erg bedankt voor alles! Groet, Francis Dudok van Heel

Netjes optijd met afspraak

Tandarts Ralf is een fijne deskundige arts die naar je luistert en handeld als hetmogelijk is

Goed

Was goed. Mijn naam is Johanna- Etty-Carla van Waarde. Het is voor mijn heel verwarrend als ze bij de balie en tandarts anders namen noemen.

Prima

Goed gesprek, vlotte behandeling.

Prima

Aktijd mooi op tijd aan de beurt

prima.

Goed en vertrouwd

Prima behandeling.

De mondhygiëniste heeft mij prima geholpen!

alleen maar positief

vriendelijk, correct en deskundig

Goed

Maar ik had na gedacht over de behandeling maar ik wil niet zoveel tanden uitrekken doordat ik heb suikerziekte.mijn vraag is er geen andere oplossing.ik hoor graag van jullie

Zeer kundige tandarts

Tandarts Miriam, zeer kundig en professioneel

Kundige tandart

Legt alles goed en rustig uit.

Positieve ervaring

Onur is rustig, vertelt wat hij doet en is goed is zijn vak

Heel erg goed

Heel erg goed en prettig , deskundig, aardig

Perfecte behandeling

Aardig en rustig personeel die heel beheers en deskundig een gaatje hebben gedicht. Nadien geen pijn, oneffenheden of ongemakken. Tandarts en assistent hebben tijdens behandeling gezorgd voor optimaal comfort. Fijne tandarts!

prima

fijn dat het consult gecombineerd kan worden, mondhygiëniste en tandarts!

Prima

Altijd een vriendelijke en goede behandeling.